Recensies grensbewustzijns-training (SBAT training)

Recensies SBAT Training

  • “Ik heb de ik – grensbewustzijnscursus als prettig ervaren. Het bewustzijn van mijn grenzen naar mezelf en de buitenwereld toe zijn door de training en groepsgesprekken duidelijk in kaart gebracht. Hierdoor kan ik meer voor mezelf gaan kiezen, maar ook duidelijker  gaan communiceren naar derden. Het voor jezelf duidelijk krijgen hoe groot je eigen tuin is en wat er in staat stelt me in staat om op gepaste wijze met de “problemen” van anderen om te gaan. Empathie is prima, maar het probleem/leed is niet voor mij. Ik hoef het dan ook niet over te nemen of op te lossen. Dit brengt rust”.”De training heeft mij meer innerlijke rust gegeven. Het helpt mij in de omgang met anderen. Ik heb meer inzicht in gedragspatronen bij mezelf en anderen. Het is fijn te ervaren dat je ook zonder oordeel kunt kijken.
  • “De training Grens-bewust kan op verschillende manieren worden toegepast: op het werk, thuis in omgang met partner en kinderen. Wil je bewust worden van je innerlijke rust en hoe je die kan oefenen? Wil je grenzen stellen voor jezelf en anderen? Dan is deze training zeer aan te bevelen. Marian neemt je in de groep mee naar je visuele wereld en je eigen grenzen. Er is alle tijd voor je ervaring met de oefeningen. Een hele prettige sfeer in de rustige ruimte in de praktijk van Marian. Ik zou de cursus aan iedereen aanbevelen die het gevoel heeft meer energie aan anderen te besteden dan aan zichzelf”
  • “Ik vind het een leuke en praktische training die je meer over jezelf leert en uiteindelijk echt invloed kan hebben op hoe je reageert in het dagelijks leven.”
  • “Door de training heb ik een ander contact met mijn kinderen gekregen. We gaan veel relaxter met elkaar om, doordat ik
    duidelijker ben. Ik heb de training als zeer fijn en oog openden gevonden. De kleine groep heb ik ook als zeer fijn ervaren en de cursusruimte is mooi en rustgevend. Bedankt Marian voor alles, ik raad ook iedereen aan om deze cursus te gaan doen, want je leer heel veel over je eigen ik””De training heeft mij meer innerlijke rust gegeven. Het helpt mij in de omgang met anderen.  Ik heb meer inzicht in gedragspatronen bij mijzelf en bij anderen. Het is fijn te ervaren dat je ook zonder oordeel kunt kijken”  “Ik geef een 9 voor de training”.
  • *Ik zag enorm op tegen het groepsverband, maar heb dat als zeer prettig ervaren. Heb veel geleerd, inzichten gekregen. Hierdoor voel ik me zekerder van mezelf en trotser op mezelf, omdat ik nu eerder mijn grenzen aangeef.*Een must-do voor iedereen! Of je en partner hebt of alleenstaand bent, wel of geen kinderen hebt, een baan hebt of niet, deze cursus maakt ruimte in je hoofd en in je hart. Ik ben me zo veel meer bewust geworden van mijn patronen en wat ik wel en niet wil. Als we allemaal meer mindful in het leven zouden staan, zou de wereld een (nog) mooiere plaats zijn.*Ik heb deze cursus als zeer leerzaam ervaren. Ik heb veel over mijzelf geleerd en hoe ik met situaties om moet gaan. Ik ben nog niet altijd bewust van mijn grenzen maar ben wel op de goede weg. Deze cursus is een cadeautje voor jezelf.* De training voldeed helemaal aan mijn verwachtingen, de zaterdag
    had een grote meerwaarde door alle concrete oefeningen.  In het contact met de ander ben ik me bewuster van mijzelf.   Het is heel fijn om nu een beeld te hebben van mijn ik-grens en binnenwereld en bewust ben dat dat ik een keuze heb! In mijn werk heb ik er ook echt heel veel aan.* De training overtrof echt mijn verwachtingen. Ik had niet verwacht er zo veel van te merken in mijn dagelijks leven. Na de training kan ik me  beter afsluiten voor de emoties van andere die voorheen te veel binnenkwamen. Voor de training vond ik het erg lastig als mijn kinderen huilden of ruzie maakten. Daar raakte ik zelf ook overstuur van. Daar heb ik nu helemaal geen last meer van. Dat is veel fijner voor de kinderen en zorgt voor veel rust in het gezin. Ik kan nu beter onderscheiden wat mijn eigen emoties zijn en welke emoties van andere mensen zijn. En die emoties beinvloeden mij nu niet meer. Dit merk ik ook op mijn werk. Ik vind het ook daar  makkelijker om met stressvolle situaties om te gaan. De stress van anderen neem ik nu niet meer over. Conflicten die anderen hebben  kan ik veel objectiever bekijken. Conflicten waar ik zelf in terecht kom ervaar ik minder als heftig. Het is nu makkelijker om nee te zeggen omdat ik zonder oordeel naar mezelf toe mijn grenzen aan kan geven. Dit zorgt dat ik veel ontspannener ben.
  • “Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Ervaar veel meer rust en vrijheid in mijn hoofd. Ik kan nu grenzen stellen en hoef niet meer altijd JA te zeggen.  Ik ervaar dit op mijn werk en thuis.  Door anders om te gaan met grenzen ervaar ik meer: vrijheid, kan ik beter loslaten en meer rust vinden”.